Soutěživý koutek II

Posted by Slídivé kukátko Štítky: ,

Po delší době vám přináším nakouknutí do zákulisí soutěží, aneb jak Ditka soutěže vlastně vymýšlí a podle čeho se při výběru rozhoduje?

Ze všeho nejdříve vás musím seznámit s velmi důležitým pravidlem: Soutěže vymýšlejte jen tehdy, když na to máte chuť. Týká se to zejména osmisměrek. Nelze se do ničeho nutit, občas se prostě stane, že člověk nedokáže slovíčka nějak nacpat do čtverečků, aby vznikla luštitelná osmisměrka.

Soutěže dávám podle toho, jaké mám zrovna nápady. Občas si samozřejmě řeknu: „Nyní by to chtělo nějakou psací soutěž, už dlouho nebyla,“ ale když přijde nápad na další luštící soutěž, bez váhání ji jdu vytvořit. Ona taková ta správná nálada není vždy.

Je jasné, že se nelze zavděčit všem. Nikdy se nestane, že by soutěž vyhovovala úplně každému, někdo rád píše, někdo nemůže zasílat obrázky, protože je nemá jak dostat na sovu, je to různé. Zjistila jsem, že nejvíce hradníků posílá příspěvky do luštících soutěží. Je to snadno pochopitelné. Luštící soutěže nebývají příliš časově náročné, nejsou o hlasování, buď je máte dobře, nebo špatně. Proto se snažím, aby byly „těžší“ soutěže prokládané těmi „lehčími“.

Dost už ale o vymýšlení soutěží, pojďme se podívat na ukončené a probíhající soutěže. Naposledy jsem vás seznamovala se soutěžemi v říjnu, od té doby jich několik přibylo.

Jelikož se vám hláška vcelku zalíbila, přišla také dvě pokračování. Nutno říci, že nejvíce se vám líbila hned první soutěž. U dalších dvou pokračování nebyly příliš vhodné obrázky. V příštím pokračování se to pokusím napravit a vybrat takový obrázek, na který se vám budou hlášky vymýšlet lépe.

V minulých letech dvakrát proběhla soutěž, kdy byl postupně odkrýván obrázek. K této soutěži jsem se rozhodla vrátit. Dříve než jsem však stačila sehnat vhodný obrázek, přišel mi na sovu návrh od Vasety, obsahující již upravené obrázky, připravené k postupnému odkrývání.

Jelikož se vám soutěž: Hádej, kdo docela líbila, nenechalo na sebe pokračování dlouho čekat. V prvním případě se jednalo o Nevilla Longbottoma, v druhém případě o Remuse Lupina. Objevily se připomínky, že vybírám samé chlapy, proto vám mohu již nyní slíbit, že příště bude na obrázku schovaná žena.

Na konci ledna mi v sovinci opět přistála sovička s návrhem na soutěž. Jelikož se pomalu, ale jistě blížil Valentýn, pochopitelně se jednalo o návrh na valentýnské soutěže. Tyto soutěže se vám příliš nelíbily, do jedné z kategorií dorazil dokonce pouze jeden příspěvek.

Uprostřed února jsem si řekla, že jsem již dlouho nezveřejnila žádnou luštící soutěž. Pohled mi padl na sudoku ležící na stole. Přemýšlela jsem, jak sudoku nějak okořenit. Rozhodla jsem se v něm vyznačit několik barevných čtverečků s tím, že součet čísel v nich se bude zasílat spolu s řešením. Teprve ve chvíli, kdy mi došlo první řešení, jsem si všimla, že součet čísel vychází opravdu hezky - nebudu prozrazovat kolik, soutěž přeci jenom stále běží.

A kde vznikla poslední soutěž, nesoucí název Osmisměrka II? Stalo se tomu tak během nudné hodiny v mudloškole. Kupodivu vám tato osmisměrka dělala větší problémy, neboť v ní nechtíc vzniklo několik dalších slov, z nichž jste některá nalezli mnohem snáze, než slova původní. Pokud jsou však vámi nalezená slova dobře odůvodněná a z Harryho Pottera, není důvod je neuznat.

A co můžete čekat v následujících měsících? Na své si konečně přijdou pisálci. Již nějakou dobu mám vymyšlené téma psací soutěže. Doufám, že se vám zalíbí. Mně osobně se líbí velice, dokonce uvažuji o sepsání nesoutěžního příspěvku. Až se mi uzdraví mudlopočítač, možná přijde další pokračování soutěže Hádej kdo, které není nikterak časově náročné a závisí pouze na dobrém tipu. V březnu by měla přijít chvíle pro hledače a čtenáře, už nyní vám mohu prozradit, že jedna z plánovaných soutěží se týká knih o Harrym Potterovi. A aby to filmům nebylo líto, bude se jedna soutěž týkat i jich.

Nápady jsou různorodé a já doufám, že se vám alespoň jednou ze soutěží trefím do vkusu.

Ditka New, Nebelvír

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)