Moštoska: "Být ředitelkou není tak super, jak se na první pohled zdá"

Posted by Slídivé kukátko Štítky: , ,

Rozhovor s moštoskou

Ahoj moštosko, jsem ráda, že jsi souhlasila. Přejdeme rovnou na první otázku.

1) Jak se na hrádku cítíš?
Bývaly doby, kdy jsem se tam cítila vážně dobře. Poslední dobou se tam ale cítím cize, přijde mi, že hrádek už není to staré útočiště, kde jsme všichni našli klid a přátele. Chápu však, že všechno se mění a byla by hloupost očekávat stejnou atmosféru po mnoho let.

2) Jak moc tě baví profesorování?
Být profesorem je skvělé. Mám možnost komunikovat s mnoha různými osobnostmi, mám možnost naučit něco nového ty, co stojí o vzdělání a hlavně vidím, jak jsou lidé rozdílní, každý jiný. Vidím, jak se někdo v životě vyvíjí a profiluje, divili byste se, jak rozdílné jsou eseje člověka v prváku a později ve čtvrťáku. Mám možnost toto pozorovat a hodnotit. To mě baví.

3) Jak ses dostala k ředitelování?
V dobách, kdy byla ještě na tom pomyslném „trůně“ Albuska, jsem si s ní často psala, hodně jsme se tenkrát sblížily a ona věděla, že se na mě může kdykoliv s čímkoliv obrátit. Když už uvažovala o svém odstoupení, sama mi napsala, zda bych „žezlo“ po ní nechtěla převzít já. Dlouho jsem neváhala, koneckonců, byla to výzva a jedinečná životní zkušenost.

4) Pověz nám, jaké to je být ředitelkou a co to obnáší?
Být ředitelkou není tak super, jak se na první pohled zdá. Princeznám také každý závidí, ale v jejich roli by nevydrželi. Je to obrovská zodpovědnost za každý váš krok, všechno, co uděláte, každý sleduje a hodnotí, všechno na vás stojí a vy víte, že když prostě dnes nevyřešíte tu a tu věc, nesplníte své slovo a slib. Jakékoliv rozhodnutí má své odpůrce i spojence a každý má právo vám kritizovat vaše kroky. Na druhou stranu, je to, jak už jsem řekla, obrovská životní zkušenost. Nikdy jsem se nenaučila tak hodně diskutovat a obhajovat vlastní názory, jako za ty měsíce mého ředitelování. Takže abych to shrnula, obnáší to trpělivost, schopnost diskutovat, čas a hlavu plnou nových nápadů.

5) Jak moc tě bavilo být vedoucí famfrpálového týmu?
Tak prvně, já jsem nebyla vedoucí, ale jen zástupkyně kapitána. Famfrpál je odjakživa můj koníček, ve vzduchu se cítím dobře a být v týmu byl oddych a zábava.

6) Dělala jsi jako prefektka hodně bláznovin?
To bych řekla, že ano. Nikdy jsem nebrala svou funkci tak, že bych najednou přestala být trhlá a upjatě všem přikazovala, co mají a nemají dělat. Jednou jsem se s Kleo vkradla na kolej a pustily jsme nahlas metal uprostřed noci. Takových příhod máme hodně, takže ano, jednoznačně dělala.

7) Opravdu hodláš odejít? Je nějaká šance, že se po odchodu vrátíš?
Nevím, zda hodlám opravdu odejít. Přemýšlím, že zůstanu a zapojím se do řad „odpůrců režimu“. Nechala bych si v tom případě pár mých předmětů, uvidím ještě, jaké z nich by to byly. Ovšem pokud odejdu, bude to natrvalo a už bych neměla v plánu se vrátit.

8) Co tě hrádek naučil?
Hodně jsem toho napsala už ve svém oznámení o odstoupení z funkce. Hrádek mě naučil, že nejlepší rozhodnutí je sice to, které je vaše, ale že ne každému se musí líbit. Naučil mě obhájit si svůj názor, ale i upustit od něj, pokud mi někdo dokáže, že není dobrý. Naučil mě vycházet s různým typem lidí, snášet kritiku i učit se z vlastních chyb. Naučil mě nést zodpovědnost. A hlavně mě naučil, že přátelství je jednou z nejdůležitějších věcí v životě a sami by jsme toho nikdy moc nezvládli.

9) Chtěla bys nakonec hradníkům něco vzkázat?
Ano, chtěla. Bojujte za svůj názor, ať už je jakýkoliv. Nebojte se ho vyjádřit, nebojte se napsat, když se vám něco nelíbí, nebojte se říct to, co máte na srdci. Uvažujte hlavou, ale i srdcem. Neřešte konflikty hůlkami, snažte se dohodnout ústně, vždyť každý z nás má své pro a proti. Pamatujte si, že vaše osobnost je jedinečná a krásná a není třeba si vytvářet další osobnost, hrát si na něco, co nejste. A hlavně - snažte se, aby hrádek byl i nadále příjemným a přátelským místem, aby se z něho nestalo hnízdo zloby a posměchu, abychom si i nadále byli všichni rovni a aby silnější těm slabším pomáhali. To je asi vše.

Děkuji ti, moštosko, za krásný rozhovor.

Fabulus Girl, Nebelvír

4 komentářů:

  1. riki

    Není lehké být ředitelkou?To jsme poznala sama jsme ředitelka na girls-hrádku a je to těžký být pořád aktivní,kontrolovat všechny místnosti atd.

  1. Allynka

    Moštosko, to jsou moc krásná slova. Děkuju Ti za ně!

  1. Any

    Riki, myslím, že tvůj girls-hrádek je o něčem úúúplně jiném, než vedení Hrádku. Navíc zde asi nejde jen o to být aktivní, a něco kontrolovat.

    Moštosko, i Ty ses hodně změnila, a to k lepšímu. Moc hezky jsi to sepsala :)
    Jen doufám, že jednou nebudeme muset Blanické posílat i k Tobě :( :)

  1. riki

    Je úplně o ničem jiném ale o to nejde jde spíš o to že vím jak je to těžké být ředitelkou

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)