MUFFINY

Posted by Slídivé kukátko Štítky: , ,

Když jsem chtěla poprvé něco upéct, napadly mě okamžitě muffiny. Vypadaly jednoduše a zároveň byly tisíce způsobů, jak je něčím vylepšit a ozdobit. Máma mi tehdy ale nechtěla svěřit ani vařečku, natož obsluhu trouby a proto mi nanejvýš dovolila zamíchat těsto na bábovku.

O pár měsíců později ale sama uznala, že by nebylo od věci mě trochu naučit vařit a tak jsem pod jejím ostřížím pohledem začala připravovat muffinové těsto. Šlo to celkem jednoduše (až na drobný detail, že jsem měla mouku snad všude) a za chvíli už jsem pyšně nesla mísu ke kuchyňské lince s nosem patřičně zvednutým vzhůru. To se mi ale dost vymstilo, protože se mi povedlo zakopnout o povalující se bačkory a nová skleněná mísa i s celým obsahem skončila na podlaze. Myslím, že není nutné se zmiňovat o tom, jak zareagovala máma. Můžu jen naznačit, že od té doby u nás vařečka nesloužila pouze k míchání pokrmů… Když jsem ale předvedla záchvat pláče a vzteku, radši to vzdala a začala se mnou připravovat druhou várku. Ta naštěstí byla úplně bez komplikací a o hodinu později náš byt provoněly muffiny. Byla jsem na sebe tenkrát neuvěřitelně hrdá a tak jsem se rozhodla podělit se o recept i s vámi.

Připravte si:
1 šálek polohrubé mouky
2 lžičky prášku do pečiva
1/2 šálku cukru
1/2 šálku mléka
1/4 šálku másla
1 vejce
špetku soli

Postup:
Do nějaké mísy nebo nádoby (nejlépe nějaké nerozbitné - vzpomeňte si na mě) dáme postupně všechny ingredience: mouku, cukr, mléko, máslo, prášek do pečiva i vejce a všechno dobře promícháme. (Pokud máte rádi čokoládu, můžete ji klidně přidat taky, nebo klidně i kokos, oříšky, rozmačkaný banán - cokoliv, co vám chutná.) Přidáme špetku soli na vyvážení chuti a zatím si připravíme nádoby na muffiny. Postupně je všechny naplníme těstem a dáme péct do trouby. Tady si radši nechte trochu poradit od rodičů - trouba by se měla nastavit na 180 °C a muffiny by se měly péct asi 20 minut. Nejlépe to ale poznáte tak, že do nich jemně píchnete párátkem nebo jehlicí a uvidíte, zda už je těsto měkké a dostatečně propečené i zevnitř. Nakonec muffiny necháme vychladnout a pak je všechno jen na nás.
Muffiny můžete nechat tak jak jsou, ale lepší je vyřádit se na nich se svou kreativitou. Můžete je polít čokoládou, udělat na ně cukrovou polevu, přidat na vršek mandli nebo posypat barevným zdobením. V létě je klidně můžete nahoře posypat borůvkami nebo lesními jahodami a navrch přidat šlehačku, popřípadě použít lentilky a spoustu dalších věcí. A když je teď Valentýn, nebylo by od věci udělat červenou nebo růžovou polevu a muffin jí polít, posypat ho valentýnským zdobením z obchodu nebo klidně z čokolády udělat na každém muffinu srdíčko… Ale to už nechám na úplně vás, vždyť fantazii se meze nekladou…

Elladora Brian Grangerová, Nebelvír

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)