KAŽDÉ LVÍČE MILUJE SVOU KOLEJ… TAK TO ZKUSTE TAKY!

Posted by Slídivé kukátko Štítky: , ,

Nebelvír svými kolejními barvami přesně reprezentuje svoji povahu i všechny kolejníky. Červená je symbolem impulzivnosti, někdy možná i výbušnosti, ale na druhou stranu taky vyjadřuje něžnost a srdečnost, což v Nebelvíru vidíte často – třeba při příchodu nováčka nebo hradníka na výměnném pobytu. Zlatá barva zastupuje šlechetnost, udatnost a ze všeho nejvíc pochopení pro druhé – i tyhle vlastnosti na Nebelvír přesně sedí.

Kdybych měla shrnout tuto kolej, řekla bych to asi touhle větou: „V Nebelvíru to prostě žije!“ Díky kolejní hře Otázky a odpovědi se o svých spolubydlících dozvíte tolik věcí, až vás to překvapí a svému Deníčku můžete říct to, co byste se nahlas nikdy neodvážili vyslovit. Ve společenské místnosti neuplyne den, kdy by vás do hlavy netrefil polštář nebo vzduchem neplachtil kečup. V zimě se polštáře občas zaměňují za sněhové koule, ale není to doufám žádné pravidlo, protože si nedokážu představit Velikonoce – létající vejce by mohly být nebezpečné…

Co dodat, Nebelvír se pro mě opravdu stal „druhým domovem“ a není to jen fráze z knížky. Mám ráda polštářové bitvy, sledování ostatních na kluzišti nebo ochotu a loajálnost lvíčat, když má někdo z nás problém. Netvrdím, že ostatní koleje takové nejsou, to nedokážu posoudit.  Třeba takový Havraspár mě taky zaujal a když mě zařazoval Moudrý klobouk, zatoužila jsem být alespoň v jedné z těchto kolejí. Mrzimor zas možná není kolej plná budoucích vědců jako v Havraspáru, ale buďte si jistí, že u nich vždy najdete úsměv na tváři a ochotu pomáhat. A Zmijozel? Tolik lidí ho proklíná nebo se do této koleje dostat nechce a přitom jsem na Hrádku poznala tolik skvělých lidí ze Zmijozelu, kteří se mnohdy chovali lépe než studenti z lepších a hodnějších“ kolejí.

Ale co tím chci vlastně říct? Nezáleží přece na tom, jestli máš na prsou vyšitý znak Nebelvíru, nebo nosíš šálu v barvách Mrzimoru. Každá kolej něčím přispívá a bez žádné z nich už by to ani nebyly Bradavice jako takové. Každý z nás by měl být pyšný na svou kolej, bojovat za ni a nenechat se ovlivnit tím, co bylo napsané v knihách nebo tím, co říkají ostatní. Naučte se mít rádi svou kolej tak, jako já tu Nebelvírskou. Nemyslete si, že Nebelvír musí být nutně nejlepší kolej, protože v knížce to tak bylo… Dobře, možná jsme hodně aktivní a o v bitvě o pohár vedeme… Ale uvědomte si, že to není o koleji jako takové, je to jen a jen o těch lidech, kteří tu kolej tvoří… Nehleďte na to, jestli to byla kolej Harryho Pottera, nebo ne. Jde přece jen o to, jestli tam máte přátele a jak se v ní cítíte. A já se v Nebelvíru cítím jako doma…

Elladora Brian Grangerová, Nebelvír

1 komentářů:

  1. Kleopatra Makedonská

    Naprosto s tebou souhlasím a i též pro mě je Nebelvír druhým domovem :-)

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)