Europe cup

Posted by Slídivé kukátko Štítky:


Máte rádi Famfrpál? Zajímáte se o Britskou ligu? Znáte nazpaměť všechny statistiky, týmy ligy, hráče, historii týmů? A co ostatní soutěže? Znáte nějaké?
 
Chtěla bych vás v tomto článku seznámit s famfrpálovou soutěží s názvem Europe Cup. Moc se mi na něm líbí, že se tam dostanou nejen přední týmy, ale i ty, které jsou na konci žebříčků lig. Podařilo se mi dostat na jeden zápas, abych vám mohla podat zpravodajství o této soutěži, a nelituju toho. Europe cup mě naprosto uchvátil. Přináším vám zpravodajství z jednoho zápasu, na kterém jsem byla.

Přemístila jsem se spolu s kamarádkou na stadion a koukla jsem se, kdo bude vlastně hrát. Zajásala jsem, neznala jsem ani jeden tým. Budapešťští letci a Norská dráčata byly týmy, o kterých jsem už sice něco málo slyšela, ale nikdy jsem neviděla jedinej jejich zápas. Vešly jsme s kamarádkou na stadion a užasla jsem. Zápas se konal v Barceloně, to jsem myslím zapomněla zmínit. Čekala jsem, že spatřím španělské kouzelníky, hrstku norských a maďarských, ale na stadionu byli fanoušci snad ze všech zemí. Minimálně z celé Evropy.

Taky jsem nečekala, že jich tu bude tolik. Už hodinu před začátkem hry byl stadion nacpaný k prasknutí. Vyrazily jsme s kámoškou dřív, abychom si to tam prohlédly, ale moc se to nedalo. Našly jsme si proto svoje místa a posadily se. To ale vůbec nevadilo. Pořadatelé měli celý zápas pěkně zmáknutej, už hodinu a půl před začátkem začaly doprovodný akce.

Oba týmy se rozcvičovaly na hřišti, zatímco komentátoři je představovali. Seznamovali diváky s úspěchy týmů, jejich zvláštnostmi, něco pověděli o každém hráči, aby si diváci mohli udělat o hráčích obrázek, pokud je ještě neznají. Proto mi už vůbec nevadilo, že hrajou pro mě neznámé týmy. Naopak jsem se moc těšila na hru, protože naše hráče už znám a vím, co od nich na zápase můžu čekat, kdežto u těchto ne a mohla bych načerpat nějakou inspiraci.

Když jsme znali vše o těchto týmech, komentátoři využili volného času, aby seznámili diváky trochu s týmy, které nastoupí příště, aby si udělali reklamu. Byla jsem příjemně překvapená. Ohlašovali, že budou hrát Stínové střely, můj oblíbený britský tým. Přestože nejsou moc známí, jsou novej tým a nejsou ještě sladění, hraje v nich Greta Hollow, vynikající střelkyně, která je známá svojí ztřeštěnou hrou. Co mě ale zaujalo, bylo, že i když jsme byli v Itálii, tak diváci nadšeně skandovali a těšili se na tento tým. Bylo to skvělý, že přivítají kohokoli s otevřenou náručí a jsou nadšeni nejen z domácích, které znají, ale i z cizích hráčů. U nás většinou každej fandí svýmu týmu a ostatní maximálně haní.

Zápas začal a já byla famfrpálem pohlcená. Musím uznat, že komentátoři byli naprosto prvotřídní. To, jak jim nic neuniklo, jak drželi diváky ve varu, vše detailně popisovali a vysvětlovali… Kam se hrabou komentátoři u nás. Oba týmy hrály skvěle. Já nemohla spustit oči z norského střelce. Ten kluk byl vynikající. Lehkost, s jakou nahrával spoluhráčům Camrál, přesnost, s jakou střílel branky, dravost, s níž bral Camrál protihráčům, to bylo něco nevídanýho. Nejvíc jsem na něm oceňovala jeho manévry. To snad nebylo možný něco takovýho na koštěti zmáknout. Jak se mohl udržet v takových pozicích a ještě vstřelit branky?

Všem doporučuju na nějaký zápas Europe cupu zajít. Poznáte, jak se hraje famfrpál jinde, zakusíte nepřekonatelnou atmosféru. Dozvíte se plno informací o skvělých týmech, jistě se nebudete nudit. A ještě okoukáte možná taktiku, která se vám bude hodit, až vylétnete na hřiště sami. Co na tom, že v turnaji nehrají jen nejlepší týmy? I ten nejhorší tým může být v něčem dobrej. Třeba tam hraje skvělý hráč, nebo mají dobou strategii, nový manévr. Nebo sice neoslní nejlepší hrou, ale zato z týmu čiší radost ze hry, odhodlání, smysl pro čistou hru, zapálení. A to je to, co občas ve vrcholovém famfrpálu začíná chybět.


Arielka Snape

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)