Letní sraz 2013

Posted by Slídivé kukátko Štítky: ,

Milí čtenáři,

přináším vám ohlédnutí za Letním srazem 2013, který začal 17. 8. a oficiálně skončil 25. 8. 2013. Celým programem provázely Ally Nimet Snape a Arielka Snape. Téma celého srazu byla výuka kouzelných předmětů naživo.


V sobotu 17. srpna jsme čekaly u nás doma v Brně první várku hradníků. První tři dny nás na srazu bylo pět: Lenička Jája Láskorádová, Hwol, Tofty, Arielka a Ally. Nutno podotknout, že na celý letní sraz dohlížel náš hafoň křížený s dlaždičounem, blátoplazem a vlkodlakem, náš Raťafáček miláček – štěndo Sevie.

„Od příletu sov(y), až po tombolu.“

A už to tu bylo – oficiální začátek padl na jedenáctou hodinu dopolední. Do velké kuchyňské síně přiletí brzy sovy. Nakonec přiletěla jen jediná – naše Eror – která musela zvládnout přinést tři zásilky pro Hwola, Leničku a Toftyho. Přinesla úvodní dopisy a každému malou kouzelnou krabičku s jedním srpcem českým do začátku. Rozšířit sbírku srpců se dalo za výuku, která následně propukla. Nikdo ale přesně nevěděl, k čemu srpce budou potřeba.
Na zahřátí byly připraveny kouzelnické hlavolamy a skládání mudlovské neocube (magnetické kuličky). Ihned poté následovala první hodina lektvarů, kde všichni tři účastníci museli v praxi vyzkoušet, co udělá skřetí moč a drcené baziliščí tesáky (ocet a soda). Po krátké pauze se započalo s mícháním lektvarů. Úkol byl jednoduchý. Stačilo umíchat lektvar tak, aby se co nejvíce přiblížil barvou originálnímu exempláři.

„…Dělání, dělání, všechny smutky zahání…“

Odpoledne se muselo vyrazit do terénu. Čekala nás hodina Péče o kouzelné tvory a Dějiny čar a kouzel. Příjemným zpestřením se pro nás stalo vystoupení Jaroslava Uhlíře, mudlovského textaře zejména písní pro děti. Péče o kouzelné tvory všechny účastníky prověřila ve znalostech kouzelných tvorů. Museli jednoho tvorečka vyrobit z přírodních materiálů. Obdobné to bylo i u Dějin, kde spolupracovala Lenička, Hwol a Tofty na stavbě kouzelnické stavby. Vybrali si Azkaban, který zpracovali hned ve dvou provedeních. Jeden před útokem Smrtijedů, druhý po něm.
Po návratu přišla poslední hodina lektvarů, kde všichni dostali vajíčko, kterému museli vyčistit zoubky. Jednalo se o dlouhodobý pokus, na jehož konci byla tři vysvlečená vajíčka.
Večer byl zaměřený na oddechové aktivity. Ke slovu přišlo oblíbené Riskuj, kouzelnické aktivity a mudllovská hra Expedice s krycím názvem „Vím, že nic nevím“. Sobotní den skončil prohlídkou mudlovského parkurového hřiště.

„What the hell is a Hufflepuff?“

Nedělní dopoledne začalo pozvolna. Vyhodnotil se pokus s vajíčkem a odpočívalo se u AVPM (A very Potter musical od StarKid). Po obědě začala nejakčnější část srazu.
Všichni si vzali košťátka a vyrazilo se na hodinu Létání a teoretickou část Kouzelných formulí. Těmi nás provedl Tofty a prověřil naše znalosti. Po ukončení začala teoretická část Létání. Nechyběla pravidla bezpečnosti a nácvik správného nasedání na koště. Když bylo po hodině, odstartoval se závodní let na koštěti, po němž následovala nová disciplína – krasolet. Zde už nešlo o rychlost, ale o styl, kreativitu a provedení. Na daném úseku se postupně všichni vyřádili. Vznikl zde nezapomenutelný Trollí let od Toftyho.

„Po jaké polovině dávivého dortíčku se začne zvracet?“
„Ono to má nějaké poloviny?“

Odpolední program se nesl v duchu her. První z nich byla Bitva o hrad, kde se za pomocí kouzelnických otázek muselo dostat do středu plánku, kde stály Bradavice. Zahráli jsme si kouzelnickou verzi hry „Vím, že nic nevím“. Bojovalo se o svět (alias mudlovská hra Pandemic), došlo na Lektvarníčky (kouzelnická verze hry Osadníci z Katanu) a čistě mudlovskou karetní hru s názvem Duch.

„Ti mudlové to mají špatně. Má tam být ACCIO – ne AKCE.“

Večer se stal osudný pro mě, jelikož jsem se uvolila k praktické hodině Studia mudlů.
V hábitech a s dobrou náladou se vyrazilo do mudlovského nákupního centra, kde jsme prošli celý supermarket. Vysvětlili jsme si některé důležité věci, zapřemýšleli nad tím, proč mudlové opékají špekáčky nad televizí (reklama v obchodě) a zaplatili nákup u samoobslužné pokladny. Příjemná mudlovská prodavačka nás nechala v klidu vše namarkovat a zaplatit poté, co jsem vysvětlila, jak na to.
Pondělní den ukončil celý víkendový program. Než se tak stalo, zahráli jsme si legendární Cestu za Voldym, kde je jediný cíl – dostat se za Voldym přes určená pásma na plánku a nasbírat cestou potřebných milion galeonů. Před velkou tombolou se k nám připojila GittyHrušková. Dostavila se akorát na praktickou hodinu Formulí, kde jsme nacvičovali kouzlo Wingardium Lewiosa.
V Tombole se konečně provalilo, k čemu slouží nasbírané srpce. Za ně se kupovaly lístky. Po této události byl čas, kdy Lenička, Hwol a Tofty museli odcestovat do svých domovů.

„Ten chleba je vzteky zelenej.“

Od úterý se Letní sraz nesl v individuálním duchu. Gitty měla možnost, aby si vyzkoušela některé výukové hodiny. Ve čtvrtek přijela Vanesska Snape a my jsme se musely rozloučit s Gittulkou. V sobotu se k nám vrátil Tofty, který se uvolil, že si vezme druhou hodinu Studia mudlů. Opět jsme vyrazili do obchodního centra.
Druhá exkurze probíhala poklidně do doby, než jsme objevili v regálu několik plesnivých chlebů. Tofty zavelel a odevzdali jsme je slečně prodavačce. Poznatek - jak a proč mudlového opékají špekáčky, zůstal nedořešen. Nakonec jsme si já a Vanesska v praxi vyzkoušely, co se nemá dělat v obchodě, a povozily se v nákupním vozíčku. Praktikovaly jsme to jak na začátku exkurze přímo v budově, tak po skončení před budovou.


Letní sraz skončil a nezbývá nic jiného, než vyhlížet další. Součástí článku jsou reakce ostatních účastníků (seřazena abecedně) níže. Děkuji za pozornost a těším se, že se s vámi opět na nějakém srazu setkám.

Vaše Ally Nimet Snape


Arielka Snape:
Letní srazík se mi moc líbil a jsem nadšená z toho, že se na rozdíl od loňského roku uskutečnil. Byla sice škoda, že nemohl být někde v přírodě, v kempu, protože bývala zábava lítat v hábitech mezi mudly a ignorovat Zákon o utajení, ale teď už to tak prostě udělat nejde, když nikdy dopředu nevíme, kdo přijede a na jak dlouho. To se pak kemp zajišťovat nedá.
Největší radost jsem měla z toho, že se nesjeli jen ostřílení účastníci srazů, ale měli jsme možnost mezi námi přivítat i nové tváře. Vždy mám radost, když poznám nové hradníky.
Myslím si, že celou dobu srazu o zábavu nebyla nouze a zvládlo se i to, že nebyli všichni na celou dobu, ale účastníci se u nás střídali. Bylo super, že Tofty dokonce přijel hned dvakrát :D
Letošní srazík byl jiný i v tom, že na účastníky neustále doráželo naše dravé a hravé (a žravé) štěnisko, což naštěstí nikomu nevadilo.

Byl to čas plný srandy, her (mudlovských i kouzelnických), kvízů, soutěží. A velmi mě nadchlo, jak radostně byla přijata tombola na závěr oficiálnější části srazu.
Jen mě udivilo, jak chatrné znalosti Lektvarů a nadšení pro jejich učení účastníci srazíku měli
(ehm, tuto poznámku asi pochopí pouze zúčastnění, nejde o výtku hodin v Hrádku :D).

Chtěla bych každýmu letní srazíky (ale i ostatní, jednodenní) doporučit, protože se zažije hodně zábavy, můžeme zapomenout na strasti mudlovského světa a žít pár dní obklopeni kouzly a světem Harryho Pottera. A člověk může načerpat plno pohody a hlavně energie do dalších všedních dnů a najít opravdové přátele.

GittyHrušková:
No, tak sraz se mi moc líbil, třeba jsem se naučila, že trochu zamakat se vyplatí, jako když jsem stavěla pyramidu, že Aríska víčkama od petlahví neoblafnu (viz. POKT) a že já a chemie bude katastrofa (viz. lektvary). Taky se mi moc líbily ty hry, a RISKUJ, to je už klasika :D.
Taky byla spousta srandy, třeba, když Sevík štěkal na toho plyšáka králíka, nebo co to bylo :)
A nesmím zapomenout zmínit, že jsem opravdu ráda, že jsem mohla přihlížet historicky prvnímu dohrání Cesty za Voldym! Moc nevím, co ještě k tomu napsat, prostě sraz byl super od začátku do konce :))

Hwol:
Byla to skvělá zábava, zvláště exkurze a hry. Bylo navíc skvělé poznat se s lidmi, se kterými jsem si dopisoval. Příště se určitě pokusím dojet znovu a všem, kteří na něm ještě nebyli, ho mohu jen doporučit…

Lenička Jája Láskorádová:
Bylo to super!!! Létání na koštěti a výuka lektvarů a kouzelných formulí se mi moc líbila. A komu by se nelíbilo studium mudlů, tak by byl blázen. Také všechny ty hry. No prostě ani chviličku jsem se nenudila. Jídlo – výborné; hostitelé - lepší nenajdete. A nesmíme zapomenout ani na Sevyho a Salazara, prostě tři úžasné dny.

Tofty:
Stejně jako na každý Hradní srazík jsem se i na tento velmi těšil a proto mě velmi zklamalo, když jsem kvůli mudlovské škole mohl zúčastnit jen prvních tří dnů Hradního srazu, z těchto dní mi nejvíc v paměti utkvělo skvělé Riskuj, které pro nás Ari s Ally připravili, dále také kouzelnická výuka na živo - nejen Péče o kouzelné tvory, ve které jsme vytvářeli kouzelného tvora z přírodnin, ale také stavba kouzelnické významné budovy. S Hwolem a Janičkou jsem stavěl Azkaban. Dále jsme si udělali hodinu studia mudlů v mudlovském obchodě, při které jsme se všichni dobře bavili nad nápisy Akc(io)e a vyzkoušeli si platit u mudlovské pokladny.
Kromě toho jsem i já přispěl svou výukou Kouzelných formulí, které také bavili. Jako tečkou za srazem byla pak tombola, ve které každý z nás něco vyhrál :). Když jsem přijel v neděli večer domů, tak jsem si říkal, že bych strašně rád přijel ještě znova a okolnosti byly natolik příznivé, že se mi to za necelý týden v sobotu splnilo a mohl jsem jet na sraz ještě jednou, tedy na konec srazíku, ten víkend byl také super, opět jsme nakupovali u mudlíků, hráli různé hry a natočil jsem i svůj proslulý trolí let.
Takže za mě byl sraz na jedničku, měl, jak já vždy říkám jen jednu chybu a tou byl malý počet účastníků. :)

Vanesska Snape:
Sraz byl jako vždy senzační. Skvělí lidé, zábavný program a vše, co k tomu patří. Je mi líto, že jsem nemohla být přítomna už v prvních dnech a poznat další hradníky, kteří museli merlinužel odjet dříve :( Ale nevěším hlavu. Určitě budu mít ještě možnost se s nimi setkat na dalším sraze :).
Program byl úžasný! Nechybělo všemi oblíbené Riskuj ani výuka naživo (projížďka v nákupním vozíku!! :D) A nebyla bych to já, kdybych si nesehnala i pár modřin na hřišti :D
A nesmím zapomenout na malého hafoňě kříženého s vlkodlakem, blátoplazem a vlkodlakem jménem Sevie. Ten se nám postaral jak o zábavu, tak o starosti. Jsi náš miláček :-*
Po tolika krásných chvilkách strávených u Snapeovek mám pocit, že i když moje mudlovské já je doma v Praze, tak to kouzelnické má svůj opravdový domov v Brně u Arielky s Allynkou a já se tam budu vždy ráda vracet :)

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)