Rozhovor s Ally Owens Snape

Posted by Slídivé kukátko Štítky: , ,

Ahoj, jmenuji se Dolores Fawkesová. Rozhodla jsem se do tohoto školního časopisu udělat rozhovor s učitelkou bylinek prvního ročníku, správkyní seminářů a také uspořadatelkou mnoha soutěží, Ally Owens Snape.

Je velice hodná, milá a vždy vyhoví studentům, i kdyby to byli studenti sebevíc otravní. Je to moje oblíbená učitelka a právě kvůli jejím dobrým vlastnostem, o nichž jsem se já sama při kladení otázek přesvědčila, mi připadá důležité, abyste o ní něco věděli. Přeci musíte vědět, kdo vás ty bylinky učí, ne?

Tady je rozhovor:

DOLORES: Ahoj Ally, položím ti pár otázek. Doufám, že mi na ně ráda odpovíš. Jsi čistokrevná kouzelnice, nebo máš jednoho z rodičů nekouzelnického? Nebo snad oba nekouzelnické?
ALLY: Tato otázka je u mě složitější. Jsem… „dítě z kotlíku“. Snad jste někdy slyšeli, že mudlové mají některé své děti „ze zkumavky“, toto je trochu jiná kouzelnická varianta. Řekla bych, že oba mí rodiče jsou kouzelníci, ale nejsme čistokrevný rod. Těžko říct, kdo vše se u toho kotlíku míchal, podle toho to tak i dopadlo. *směje se*

DOLORES: Jak se u tebe poprvé projevily tvé kouzelnické schopnosti?
ALLY: Dávno tomu jest - byla jsem ještě malé škvrně, kolem tří let.

DOLORES: Sice jsem se zeptala, jak se kouzelnické schopnosti projevily, a ne kdy, ale nevadí. Takže, velice by mě zajímalo, jakou máš hůlku?
ALLY: Pěknou a dřevěnou. *hihňá se* Popravdě? Nepamatuju si, z jakého je dřeva, ani její jádro. Hlavně, že mi vyhovuje. Jednoduše si mě vybrala ta nejlepší.

DOLORES: Ano, každý si myslí, že ta jeho hůlka je ta nejlepší na světě. Co bys nám řekla o Bradavicích? Co si myslíš ohledně učitelů a žáků školy?
ALLY: Bradavice - přesněji řečeno Hrádek – je místo, které se neustále mění. Jsem tu poměrně dlouho a vidím změny, které se projevily v chodu školy i ve vztazích. Přicházejí noví lidé, někteří odcházejí a jiní se znovu vracejí zpátky. Hrádek už z těchto důvodů nemůže být stejný. A já bych nehodnotila, zda je to dobře nebo špatně. Jde o vývoj, který je přirozenou součástí lidského života. Záleží na nás, jaké místo zde vytvoříme. V současnosti jej vnímám „rozespale“, v útlumu, ale to může být i známkou, že se něco probouzí, mění a může rozkvést. A učitelé a žáci? Nevnímám ten rozdíl mezi těmito pozicemi. Z každé strany se jedná o mé spolužáky, kteří jsou různě věkově od sebe, bydlí v jiných částech země – nedělá mi to sebemenší problém. Líbí se mi zde tato různorodost.

DOLORES: Jaké jsou tvé záliby?
ALLY:  Věnuju se výzkumu a životu skřítků. K mým zálibám patří i výuka zde. Občas experimentuju s kouzly a dost často sbírám informace. Chtěla bych se věnovat historii, abych pochopila souvislosti, a velmi mne zajímají vztahy kouzelníků a mudlů. V neposlední řadě se věnuju psaní povídek.

DOLORES: Čím jsi vždycky chtěla být, když jsi byla malá?
ALLY: Jako malá jsem chtěla být lékouzelnicí. Ráda o druhé pečuju a pomáhám jim. V  mudlovském světě mě to táhlo k profesím jako učitelka nebo sociální pracovnice.

DOLORES: Jaký předmět tě v Bradavicích vždycky bavil, když jsi tam byla ještě jako student?
ALLY: V Bradavicích jsem stále studentem. Na Hrádku můžu studovat i učit. Ráda jsem chodila na hodiny Obrany proti černé magii.

DOLORES: Jsi zdatná kouzelnice, nebo spíše ne?
ALLY: Jsem průměrná čarodějka. Vynikám více v teorii, praktické záležitosti jsou složitější. Nikdy však není pozdě, abych se něco nemohla doučit. *usmívá se*

DOLORES: Co bys udělala v případě, kdy by ses střetla s Ty-Víš-Kým?
ALLY: Určitě by záleželo na tom, za jakých okolností se s ním setkávám. Zda se k němu chci přidat, bojovat s ním, požádat ho o autogram, nebo s ním vyjednávat. Ale jelikož jsem slušně vychovaná čarodějka, jistě bych ho v první řadě pozdravila. *tváří se andílkovsky*

DOLORES: Velice zajímavá odpověď. Já bych zřejmě utíkala o sto šest. Měla jsi někdy nějaké vážné zranění?
ALLY: Ne, neměla. Na koštěti nelétám, lektvary vařím jen pod dohledem, nezkouším formule, které neznám a nemám ráda nebezpečné situace.

DOLORES: A co bys vzkázala čtenářům?
ALLY: Vida. Takové otázky nemám vůbec ráda. Většinou se čeká, že oslovený prohodí nějaké to moudro. *směje se* Mějte se kouzelně a nezlobte skřítky!


Dolores Fawkesová

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)