Exkurze do Kotlíkova

Posted by Slídivé kukátko Štítky:

Jak jsem nedávno psala, v Rusku byla založena nová kouzelnická škola, v překladu Kotlíkov. Přeci jen to je už nějaký čásek a tak jsem se rozhodla, že tuto školu navštívím, abych zjistila jak se rozjela a jak to tam chodí.



Pomocí přenášedla jsem se tedy se svými zavazadly přenesla před školu. Budova, tedy vlastně malý hrádek, vypadá docela honosně. Jeho architektura je z gotické doby, takže na cimbuří i zdech můžete vidět spoustu všemožných kamenných ozdob. Kotlíkov samozřejmě není zdaleka tak velký jako náš hrad, ale přeci jen se nedá říct, že je malý. Vstoupila jsem tedy předními vraty dovnitř (nemají je vůbec zabezpečené, do budovy může v podstatě kdokoli) a byla jsem uvítána správcovou. Od dědy jsem se naučila rusky, i když musím říct, že ten jazyk nemám moc ráda, takže jsem všem bez problémů rozuměla. Byla mi přidělena postel v dívčím oddělení prvního ročníku. Komnaty jsou tam poměrně útulné, ale dost jednoduché a je tam zima.
Pořádně jsem se nabalila a vydala jsem se na průzkum školy a okolních pozemků. Moc se tam od založení nezměnilo, ale je tam teď podstatně víc živo. Skleníky jsou pořád stejné, ale spousta rostlin už hezky vyrostla i když některé teprve raší. Ve skleníku měli hezky teplíčko, tak jsem se tam zdržela a důkladně si všechno prohlédla. Vody i světla tam mají rostliny dost, takže docela prospívají. Jen mě udivilo, že jim chybí i některé základní byliny, jako třeba maerický ženšen a že tam rostou vedle sebe rostliny, které si poněkud překážejí.
Po hipogryfech a testrálech pořád nikde ani stopy, je mi dost líto studentů, že tam nemůžou mít tak ušlechtilá a krásná stvoření. No, doufejme, že se to časem napraví. Mramorová bidýlka a žlaby pro sovy v sovinci mě nikdy nepřestanou překvapovat. Za prvé, to muselo být dost drahé, za druhé, mramor není na údržbu úplně praktický a za třetí nechápu, jak si na to mohly sovy zvyknout. Musí být docela nepříjemné jíst z blýskavého růžového materiálu.
Vřeštivou mandragoru jsem uctivě obešla, protože nehodlám přijít o sluch, a pokračovala jsem dál k famfrpálovému hřišti. Opravdu mi zatrnulo. Takové malinké hřišťátko, nebozí studenti! I kdyby tam někdo měl na famfrpál výjimečný talent, obávám se, že z něj hvězda nebude, protože na tak malém hřišti se určitě nic nemůže naučit. Hřiště je tak malé, že když na něm jsou dva týmy, stěží mají dost místa na základní manévry. Na takovou hrůzu jsem se nemohla dál dívat a tak jsem rychle šla dál. Prošla jsem kolem hájenky Vasilija Pergamenova a vrátila jsem se pomalu dovnitř do budovy. Při procházení po škole jsem narazila na otevřené dveře do knihovny. Ta je docela malá, ale zásobená dobrými knihami. I když na naše poměry rozhodně nestačí. Studenti tam docela často chodí, když jsem tam vešla, asi osm se jich v prostorách knihovny nalézalo.
Potom jsem se ještě zašla podívat do ošetřovny, která zapáchá desinfekcí a je dost nepříjemná. To naše ošetřovna je oproti tomu palác. Pracovníci jsou již dva a několik pacientů už tam mají. Jedna dívčina si nešikovně zlomila ruku, tak jí to napravovali, jeden chlapec se přejedl, jiný se zřejmě něčím přiotrávil...


Když jsem si to v ložnici malinko zařídila, zjistila jsem, že ještě potřebuji nakoupit pár drobností, tak jsem se ještě jednou oblékla a šla jsem do blízké vesničky s podivným názvem, Krutonohy.
Později jsem se ptala několika profesorů i lidí ve vesnici, ale nikdo nevěděl z čeho toto jméno vzniklo. V hostinci U jednooké ryby jsem se zahřála trochou teplého čaje, jelikož jsem zjistila, (taková drzost!), že nemají máslový ležák! No, ale přežila jsem to. Hostinec vaří docela dobře, dala jsem si tam ještě trochu guláše a ten byl výborný. I výběr tam docela je a příjemná atmosféra. Oheň praská v krbu, vzduchem se nese zvonivý smích tlusté hospodské a vůně dobré pečínky...
V hokynářství jsem sehnala to co jsem potřebovala a musím uznat, že to je opravdu podivuhodný podnik. Je tam tolik rozmanitých nevšedních věcí i když některé základní tam nenajdete. Majitel a zároveň prodavač se jmenuje Anton Krušov. Je to malinký mužík, trochu podivínský, v prošoupané zelené vestě. Je to ale moc přívětivý člověk, který mi ihned nabídl horkou čokoládu a sušenky (byly znamenité! ).
Kolem zvěřince jsem jenom prošla, ale zevnitř se ozývala spousta různých zvuků všemožných zvířátek, takže jsem usoudila, že zvěřinec je bohatě zásoben. I vůně, které z obchodu vycházely, o tom svědčily.

Obchod z hůlkami zvenčí vypadá docela dobře, ale opravdu nevím, jak to vypadá uvnitř a jak je obchod vybaven, jelikož bylo zavřeno.
V Krutonohách jsou již dále jen obytné domky s malými upravenými zahrádkami, takže jsem se vrátila do hradu. Zrovna jsem se svlékla z bundy, když v tom zazněl veliký gong, který ohlašoval, že je večeře. Dorazila jsem docela pozdě, takže to rychle uteklo. Všichni žáci se přesunuli do velikánské jídelny s klenutým stropem, kde byla opravdu velká "kosa". Na jídlo jsme stáli frontu. Sedí se tam u masivních dubových stolů na lavicích. K večeři jsme dostali čaj, chleba a boršč. Chutnalo to znamenitě, takže jídlo v této škole vypadá docela nadějně.

Po večeři jsem ještě chvíli bloumala po škole a povídala si se studenty. Ještě pořád tu nejsou všichni, protože školní rok začíná až v roce 2013, ale studenti sem již přijeli, aby neměli nezařízenou a úplně holou školu.
Hodiny jsem tedy ještě neměla tu možnost poznat, ale ještě někdy se sem snad vypravím a napravím to.
Poté byla stejným gongem vyhlášena večerka a slezli jsme se všichni do svých ložnic. Noc byla opravdu studená, ale zachumlaná v peřině jsem jí nějak přežila. Další dny jsem školu ještě trochu prozkoumávala a bohužel pořád ještě má hodně nedostatků. Jinak ale působí docela dobrým dojmem, tak uvidíme. Nakonec jsem se ale vrátila zase na Hrádek a jsem ráda, že jsem zase tu, protože se mi už dost stýskalo a navíc je tu oproti Kotlíkoví nádherné teplíčko.
Ředitele školy jsem bohužel neměla tu čest poznat, takže o něm vám nemohu referovat.

Takže závěr: Kotlíkov je zajímavý podnik, ale buďte rádi, že jste tady na Hrádku!


Jitřní Hvězda
Mrzimor

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)