Soutěže v novém kabátě

Posted by Slídivé kukátko Štítky: , ,

Naše stránka hradních soutěží, které můžete najít zde: http://alohomora.wz.cz/index2.html, po
mnoha letech získala nový vzhled.

Úplně první vzhled, který alohomoru zdobil, je z roku 2005/2006 – můžete se podívat zde:
http://alohomora.wz.cz/archiv/0506/index.htm - tehdy soutěže spravovala Arielka Snape ze
Zmijozelu a Constant z Mrzimoru.

Druhý, který vydržel od roku 2006 po rok 2011, je již klasický vzhled, na který jsme byli
zvyklí. Tady vám přináším přehled:
2006/2007 – správci Constancie z Mrzimoru a Corco Arta z Havraspáru
2007/2008 – správce Corco Arta z Havraspáru

2008/2009 – správce Corco Arta z Havraspáru

2009/2010 – správce neuveden

2010/2011 – správce Ditka New

Třetí a zatím poslední návrh zrealizovala Any S. Changová, která začala spravovat soutěže od
listopadu 2011. Byla jsem zvědavá, jak celý nápad se vzhledem soutěží vznikl, proto jsem se
zeptala přímo autorky.

„Anýsku, jak Tě ta myšlenka nového vzhledu napadla?“

Toť otázka. Jednou se takhle procházela kolem a zaťukala mi na rameno. Tak jsem jí
řekla: "Myšlenko, pojď sem, něco s tebou provedeme," a ona šla. *usměje se* Já často
přemýšlela o změně vzhledu v různých částech Hradu, a občas jsem něčím přispěla nebo něco
navrhla současnému vedení, ale Alohomora byla kapitolou sama o sobě. Nechci tvrdit, že byla
obyčejná, spíše už jen většině hradníků zevšedněla. Kdybych na našem minisraze vedení
v Jičíně u počítače neviděla starší archiv, ani by mě nenapadlo uvažovat, že někdy vypadala
jinak. Vždycky jsem na ni klikla, s očekáváním bílé stránky, tak jsem se rozhodla, že by bylo
fajn, kdyby každý, kdo ji navštíví, spadl ze židle tou změnou. *nasadí výraz andílka*

Myšlenka se očividně nezalekla, jak se sami můžete přesvědčit. Pomáhal Anýskovi někdo
s návrhem a realizací? Také jsem se zeptala a dostala zajímavou odpověď.

Jistě. První nápady padly od jednoho člověka z mudlovského světa, který je kovářem,
malířem, muzikantem, prostě umělcem ve všech směrech. Od něho jsem dostala poměrně
jasnou představu, jak bych si Alohomoru představovala, jakou zvolit barevnou kombinaci,
aby trochu ladila i s Hradní atmosférou (což nebyl případ černého Hrádku a bílé Alohomory).

Další nápady padly od Fabulus Girl. Její verzi jsem hodně okrájela, ale zbylo z ní
tmavěmodré pozadí (původní návrh byl černý). Přesto mi její návrh moc pomohl, a obdivuju
ji, že byla ochotná mě snášet po dobu tvorby. *usměje se*

Vidíte – na stránce se tedy nepodílel jen jeden člověk. Nakonec mne zajímalo, zda Any
sama vše naprogramovala, abychom se mohli těšit z nového vzhledu.

Jo! Překvapující, co? Ještě před rokem a něco bych ani nevěděla, co to html je (natož nějaké
css), a dostala jsem celkovou představu až po složení tagové zkoušky, takže všichni si ji
hezky složte, bude se to hodit, a budete děsně chytří a mrtě moc cool a… prostě si ji složte.
*ďábelsky se ušklíbne*
Ono to nebylo zase tak složité, člověk, samouk, musí jen zkoušet, hledat. Jak by řekla naše
mudlovská profesorka: "Aplikujte metodu pokus-omyl, a přijde Aha efekt!".
Kdyby se na to podíval nějaký programátor, tak by to určitě celé předělal, ale pro mě je
důležité, že to stojí, vypadá, a zastávám názor, že pod pokličku se bude dívat jen jeden ze sta
lidí, takže to takto stačí.

Celá cesta od myšlenky po konečný výsledek trvala slovy Anýska takto:

To je hoodně dlouhá doba. Nápad přišel už při mém příchodu do Hradní Rady. Tenkrát mě
poprvé blesklo hlavou, že by bylo fajn něco s tím vzhledem udělat. Pamatuju si, že jsem se
zmiňovala myslím Moštosce. V tu chvíli by mě ale ani zdaleka nenapadla nějaká realizace.
Konkrétní myšlenka na změnu přišla až s tím, když jsem dostala na starost Alohomoru, a pak
stačilo jen překonat svou lenost. Jakmile se mi to povedlo, začal vznikat nějaký ten nákres, a
pak už jen postupné dolaďování much s vedením.

Anýskovi bych touto cestou velmi ráda za všechny poděkovala. Děkuju za Tvůj čas, který
jsi strávila s myšlenkou, která se Tě už nechtěla pustit. Poděkováni také patří i těm, co se na
novém vzhledu podíleli a podpořili snahu Anýska. Díky.

A nezapomeňte se podívat na nová pravidla v rámci soutěží, které Anýsek přichystal.


Ally Owens Snape

0 komentářů:

Okomentovat

Své příspěvky podepisujte. :)